Eerste dagen Leon.. - Reisverslag uit León, Nicaragua van Liset Ameln - WaarBenJij.nu Eerste dagen Leon.. - Reisverslag uit León, Nicaragua van Liset Ameln - WaarBenJij.nu

Eerste dagen Leon..

Door: Liset

Blijf op de hoogte en volg Liset

18 Januari 2010 | Nicaragua, León

Hola!!!
Hier is ie dan!
Het eerste reisverslag vanuit Leon!

het is hier nu net 15:00 geweest, dus dan is het bij jullie rond 22:00!

Het is hier lekker warm, denk wel 35 graden nu..

De reis vanaf schiphol ging goed, het was alleen wel heel erg lang, en veel wachten. Maar al met al wel een super ervaring. Al die controles die je nu krijgt op de vliegvelden. Wel leuk om een keer mee te maken!

We moesten 11 uur vliegen vanaf schiphol naar Houston, daar moesten we nog 3 uur wachten, en dan nog 2.5 tot 3 uur vliegen naar Nicaragua.

Vanaf het vliegveld van Nicaragua, Managua, moesten we nog 2 uur met de bus naar Leon. Toen we onze koffers hadden opgehaald, gingen we naar buiten en daar stonden Marieke (onze begeleidster hier) en Jaap (haar vriend) ons al op te wachten. Samen met 2 medewerksters van de talenschool (waar wij spaansles krijgen)
De bus waar we 2 uur mee moesten gaan rijden, zag er best wel oud uit, alle koffers moesten op het dak (en dat waren er nog al veel haha)

Ik was als eerste bij mijn gastgezin, en dat zijn hele aardige mensen, mijn gastmoeder kan een beetje engels, en leert me op die manier ook een beetje spaans bij.

Zaterdag hebben we een hele tour door de stad gehad, erg leuk om te zien, het was alleen wel erg warm om de hele stad door te lopen. Zeker als je die warmte nog niet gewend bent! haha.

Zondag zijn we naar het strand geweest, dit was ook een super ervaring. We moesten eerst met de taxi naar de busplaats. En vanaf daar gingen we met de bus naar het strand, zo´n 18 km.

De bus, volgens mij ook wel chickenbus genoemd, was erg oud, en gammel. En werd propvol met mensen gestopt! Op de heenweg waren we mooi optijd dus konden we zitten..
Maar op de terug weg moesten we staan, en dan word je aan alle kanten plat gedrukt! Een erg grappige ervaring was deze reis naar het strand!

Het strand was ook super mooi!
Je kunt er niet zoals je op vakantie gewend bent lekker op het strand liggen. Want de golven komen erg ver. Maar er zit een heerlijk strandtentje bij, waar je heerlijk kan eten en zitten.
De golven zijn ook ontzettend hoog, is eigenlijk best wel gevaarlijk. Maar ook erg leuk!

Vanochtend heb ik mijn eerste Spaanse les gehad, Was erg leuk. Ik dacht dat 4 uur wel erg lang zou zijn, maar het viel me reuze mee. Komt waarschijnlijk omdat ik een leuke leraar heb ;) haha.

Ik zit nu in een internetcafe omdat ik wat problemen heb met mijn laptop. Kan hem niet opladen.
Wanneer ik dat wel kan. En dus weer op mijn eigen laptop kan, zal ik even foto·s op de site zetten!

Hasta Luego!







  • 18 Januari 2010 - 21:40

    Alinda:

    Hola chicka!

    Ben blij dat je het naar je zin heb meid! hihi.. geniet maar van deze mooie tijd..;)
    hier is het nu best nog wel koud, haha, jij zit lekker in de warmte.. ach, 2 jaar geleden had ik dat .. hihi..

    succes met je spaans en met zo'n leuke leraar moet dat wel goed komen haha..

    liefs Alinda

  • 18 Januari 2010 - 23:11

    Birgit:

    Hola,,

    Het klinkt allemaal wel heel leuk!! En dan je leraar :p hahaha

    Wel uitkijken met de golven :P

    Muchos besos

  • 19 Januari 2010 - 12:13

    Sanne:

    Hey meis,

    Het klinkt echt geweldig. 4 uur spaanse les... Je was zeker wel gaar na die tijd. Gelukkig is het strand (redelijk) dichtbij.

    Veel plezier...

    Liefs

  • 20 Januari 2010 - 19:24

    Gonneke:

    Heeey meid!
    Wat leuk dat je er nu al zit. Klinkt allemaal super daar. Hoop dat het leuk blijft bij je gastgezin enne.. wat die leuke spaanse leraar betreft, hoop dat je daar een foto van maakt, want ben erg benieuwd! Haha, is die ook leuker dan je indiaan?? ;)

    Heel veel plezier nog!!
    Liefs,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nicaragua, León

Stage in Nicaragua

Recente Reisverslagen:

13 Mei 2010

Het laatste verslag!

02 Mei 2010

Verslag van Paps..

07 April 2010

Corn Island & Bluefields....

18 Maart 2010

Even een 'berichtJE" ;)

01 Maart 2010

Wat vliegt de tijd!
Liset

Actief sinds 04 Nov. 2009
Verslag gelezen: 200
Totaal aantal bezoekers 61104

Voorgaande reizen:

06 Oktober 2012 - 06 Oktober 2013

Nicaragua & ???

09 September 2011 - 29 Oktober 2011

Midden Amerika!

29 Augustus 2010 - 29 Augustus 2011

Au-pair in Spanje

15 Januari 2010 - 14 Mei 2010

Stage in Nicaragua

Landen bezocht: