Wat vliegt de tijd! - Reisverslag uit León, Nicaragua van Liset Ameln - WaarBenJij.nu Wat vliegt de tijd! - Reisverslag uit León, Nicaragua van Liset Ameln - WaarBenJij.nu

Wat vliegt de tijd!

Door: Liset

Blijf op de hoogte en volg Liset

01 Maart 2010 | Nicaragua, León

Jeetje, het is al weer 1 maart!!
Wat vliegt de tijd ontzettend snel voorbij!!

maar weet eigenlijk niet zo goed wat ik moet gaan schrijven,
we hebben geen tour meer gehad, geen spannende uitstapjes, en het 'echte' werk is inmiddels al de 3e week ingegaan. Het begint hier al aardig normaal te worden, in plaats van 'vakantie' , haha.

Wel is het nog steeds ontzettend leuk, en ben ik erg blij dat ik deze stap heb gezet! Ik geniet nog steeds van het weer, de mensen, het eten, en natuurlijk de kinderen.
Ik zal jullie wel wat vertellen over de kleine dingen die ik hier meemaak, en waar ik ontzettend van geniet.
Net liep ik naar Vapues Tours ( de organisatie die onze spaanse lessen heeft verzorgd) en haalde ik een groepje van 3 meiden en een klein jongetje in want ze liepen nogal langzaam (wat hier natuurlijk ook weer het normale tempo is). Maar goed, 2 meiden kwamen achter mij aan, en begonnen allerlei vragen te stellen, waar kom je vandaan, hoe lang ben je hier, wat komt je hier doen. En uiteindelijk had ik een heel leuk en gezellig gesprek met de 2 meiden van 10, 1 van 12 en een jongetje van 4.

Wat ik ook erg leuk vond, was in de eerste week dat ik naar stage ging. Ik stapte in een taxi, en die man begon ook allerlei vragen te stellen, waar kom je vandaan, wat ga je doen bij Los Ositos, en dat vroeg hij allemaal in het Engels! Jawel, deze man wilde dolgraag Engels leren, en was zelfs al een keer in Nederland geweest, ook kende hij alle spelers van het Nederlands Elftal, niet dat ik me met voetbal bezig hou, maar de namen herkende ik wel! Haha.

Oh en ik had in Nederland op basisschool De Zweng wat spulletjes ingezameld, schriften, potloden, ballonnen, knuffels etc. Dit hebben mijn ouders in een doos gedaan en opgestuurd, en na ongeveer 3 of 4 weken is de doos afgelopen week heelhuids in Nicaragua aangekomen! :D (mijn kaartjes hadden er trouwens sneller overgedaan, die waren met 2 week in Nederland :P)
Vandaag had ik de doos dan ook meegenomen naar stage, ik had alleen in NL niet gerekend op 73 kinderen, dus de inhoud van de doos was achteraf wel een beetje weinig, maar ze waren er ontzettend blij mee! Ik heb wat foto's gemaakt toen ze met de ballonnen aan het spelen waren, dit hebben ze meer als een uur volgehouden, gaf echt een super gevoel om te zien hoe leuk ze het vonden! :D

De afgelopen 2 week dat ik stage heb gelopen liep ik op de groep peuters/kleuters. Het zijn echt ontzettend, drukke, lieve, en ook wel ondeugende kinderen, maar ik weet nu al dat ik ze ga missen als ik weg ga, haha.
Vandaag heb ik in de andere groep stage gelopen met de oudere kinderen, beetje vergelijkbaar met groep 1 en 2, en ook deze kinderen zijn weer super!
In vergelijking met Nederland is er heel erg weinig structuur op Los Ositos, maar goed, wat wil je ook, ze hebben bijna niks. Een paar kleurboeken, wat kleurpotloden, paar schriften, en een beetje klei. Dit alles moeten de ouders ook zelf kopen voor hun eigen kind.
Ik heb echt wel respect voor die begeleiders. Eigenlijk zijn ze alleen maar bezig met de kinderen bezighouden. Dat 5 dagen lang met zijn 3e.
Ik hoop dat mijn Spaans een beetje opschiet zodat ik een stuk gemakkelijker kan communiceren en met hun ook echt zaken kan bespreken als structuur etc.

Tsja, wat is er verder nog voor nieuws!
Ohja de aardbeving in Chili, die had ook wat lichte gevolgen voor ons! We hadden ons net ingesteld op een gezellig weekendje op het strand + overnachting.
Maar door die vreselijke aardbeving in Chili, werd bij ons het strand ook geëvacueerd, omdat er gewaarschuwd werd voor een tsunami. Wij zitten gelukkig iets van 20 km vanaf het strand, dus wij zaten wel redelijk veilig hier :)
Nu gaan we komend weekend lekker een weekendje naar het strand + overnachten :D

En in plaats van een gezellig avondje op het strand, zijn we maar met zn allen uit eten gegaan! En het was, zoals eigenlijk altijd, weer heerlijk!
Oh, en we hadden ons eten op, en toen begon het te regenen!!! Jawel, voor de 2e keer, in de tijd dat wij hier zijn.
Alleen de 1e keer hebben Alwin, Lieke en ik mooi gemist, omdat wij toen lekker lagen te genieten van het water van de zee en het daar niet regende :)

Ohja, ik zou mijn telefoonnummer ook even geven. Dan kunnen de mensen die willen, bellen of smsen! Het smsen is geen garantie, want ik kan bijvoorbeeld wel naar mijn ouders smsen, maar hun smsjes krijg ik niet. Maar dat wil niet zeggen dat je het niet hoeft te proberen, want er zijn genoeg van de groep hier die wel smsjes uit NL ontvangen! :D Dus je kunt altijd proberen! Zou ik wel leuk vinden, haha :P
En het bellen, mijn ouders doen dat via een nummer op Waarbenjij.nu. Hoe het precies gaat weet ik niet, maar volgens mij staat er ergens, 'Goedkoop bellen met Liset in het buitenland?' Of iets dergelijks!

Mijn nummer is: +505 835 973 63

Nou nu weet ik echt niets meer te vertellen!
Tot een volgende keer!

(En ik wacht op smsjes/telefoontjes! :P haha)

  • 03 Maart 2010 - 11:05

    Jan G:

    Hallo Liset, probeer al een tijdje een bericht te plaatsen maar dat lukte nog niet, vanuit OSR veel succes gewenst daar, gr Jan

  • 03 Maart 2010 - 18:17

    Annelie:

    Hejj!!

    Nog maar 2 keer regen gehad? :O Wij hebben deze week net de eerste zonnestralen van 2010 ontdekt in Nederland :D

    De foto's van de kleintjes die spelen met de ballonnen zijn echt geweldig!! Leuk om te zien!

    Nog heel veel plezier daar en werkse :D

    Tot over uhm... 72 dagen??
    Kuz Annelie

  • 03 Maart 2010 - 18:35

    Oma :

    Lieve Liset,
    Weer een mooi verslag over je belevenissen, over de kinderen,de gesprekjes op straat en in de taxi. We genieten ervan. Hier is de mooie, lange winter (vind ik alleen)bijna voorbij. De sneeuw is weg, de sneeuwklokjes bloeien. Opa probeert jou vanavond rond 11 uur, (onze tijd) te bellen en anders morgenavond.
    Liset , veel plezier in Los Ositos. Groeten Oma.

  • 09 Maart 2010 - 01:25

    Liset!:

    He mensen!
    Even een tip voor als je wilt smsen!
    00505 en dan mijn nummer (zie bovenstaand verslag!)
    +505 schijnt niet te werken!
    En mijn email voor de mensen die dat willen weten; liset-4-9@hotmail.com

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nicaragua, León

Stage in Nicaragua

Recente Reisverslagen:

13 Mei 2010

Het laatste verslag!

02 Mei 2010

Verslag van Paps..

07 April 2010

Corn Island & Bluefields....

18 Maart 2010

Even een 'berichtJE" ;)

01 Maart 2010

Wat vliegt de tijd!
Liset

Actief sinds 04 Nov. 2009
Verslag gelezen: 229
Totaal aantal bezoekers 61121

Voorgaande reizen:

06 Oktober 2012 - 06 Oktober 2013

Nicaragua & ???

09 September 2011 - 29 Oktober 2011

Midden Amerika!

29 Augustus 2010 - 29 Augustus 2011

Au-pair in Spanje

15 Januari 2010 - 14 Mei 2010

Stage in Nicaragua

Landen bezocht: