Jaja,, er is nog leven in Spanje! ;) - Reisverslag uit Almerimar, Spanje van Liset Ameln - WaarBenJij.nu Jaja,, er is nog leven in Spanje! ;) - Reisverslag uit Almerimar, Spanje van Liset Ameln - WaarBenJij.nu

Jaja,, er is nog leven in Spanje! ;)

Door: Liset

Blijf op de hoogte en volg Liset

26 September 2010 | Spanje, Almerimar

Zo, maar even weer een verhaaltje..
Weet eigenlijk niet zo heel goed wat ik moet vertellen, het voelt hier allemaal al zo gewoon.

Ben al helemaal gewend aan het ritme hier. Tegen 8.45 / 9.00 uur wordt Noa naar school gebracht, rond half 10, 10 uur Clara en vanaf dan ben ik tot een uur of half 12 vaak alleen met de kleine Pepito. Deze groeit als kool en is echt een schatje, ondanks dat hij alle haren van je hoofd trekt en ik nog net niet de blauwe plekken in mijn nek en armen heb staan door zijn grijpgrage handjes ;) , maar goed,

Als ik alleen met Pepito ben, ga ik na wat schoonmaak en opruim werkzaamheden lekker met pepito wandelen op de boulevard.

Vervolgens krijg Pepito tegen 12 uur zijn warme hap (sinds 1 week, gaat redelijk goed!) en dan begint Sylvia met het middageten voor ons. Om half 2 wordt Clara opgehaald, en om 2 uur is ook Noa thuis, dan even snel met papa een duik in het zwembad en om half 3 gaan we warm eten. Na het eten even opruimen en dan begint mijn siesta tot half 5.

En dan begint de middag, om 5 uur krijgt Pepito zijn fruithapje, met een yogurtje, wat de laatste tijd steeds sneller naar binnen gewerkt wordt, en de ene keer gaan we naar het strand, andere keer naar de speeltuin dat ligt een beetje aan het weer.. we zijn wel altijd rond half 7 weer terug. En rond die tijd ga ik altijd nog even met Pepito wandelen, dan tegen half 8, gaan de kinderen in bad, sylvia gaat vaak met de meiden, en ik stop de kleine pepito in bad, en die vind het geweldig om in het water te spartelen.

Dan krijgt iedereen eten, Pepito de fles, en de meiden wat warms of yogurt met balletjes ;) Als het eten op is, nog even tv kijken en dan Clara naar bed, als die slaapt, mogen Pepito en Noa. En dan is het tegen 9 uur, half 10 mijn etenstijd, en daarna ga ik naar beneden nog eventjes tv kijken.. en dan lekker slapen en op naar de volgende dag!

Contact met de kinderen gaat vrij goed, als de meiden samen zijn is het nog wel lastig, dan luisteren ze slecht en is het altijd Mammi, maar als ik alleen ben met 1 van de 2 + pepito gaat het altijd wel goed. Met Clara is het soms ook moeilijk, als Sylvia gewoon thuis is, dan kan ik bij haar niks goed doen, alles moet door mama gedaan worden. Maar wanneer Sylvia er niet is, is het eerst even huilen en daarna is ze het vergeten.. Gelukkig maar, haha.

Verder, zijn afgelopen donderdag de ouders van Pepe gekomen, erg leuk, want nu praat ik nog meer spaans, met pepe gaat het al vrij snel over in Engels, slecht, ik weet het. Maar omdat ik weet dat hij Engels kan, schakel je zo makkelijk over als je iets niet in het Spaans weet. En met zijn ouders moet ik wel Spaans spreken. En wordt er ook meer Spaans gesproken in huis waardoor ik wat meer in de Spaanse sferen zit, haha. En zijn moeder vond het ook wel leuk dat ik een beetje Spaans spreek, ze vertelde dat ze met de andere au-pairs nooit kon communiceren, en dat kon nu wel.

Oh we hebben trouwens nog 2 nieuwe bewoners in huis!!! Een konijn en een cavia!!!!!!! Errug leuk, maar hoelang het konijn nog blijft weet ik niet, hij valt namelijk de cavia lastig, dus sylvia denkt erover om hem terug te brengen..

Nou zo wel weer even genoeg denk ik, ik weet even niks meer..

Groetjes daar!!

  • 27 September 2010 - 07:38

    Jan:

    De konijn heet toch toevallig geen Flappie?Dan weet je hoe lang hij?zij blijft, gr Jan en succes maar weer

  • 27 September 2010 - 07:59

    Clarie:

    Half drie ´s middags warm eten en ´s avonds om half tien weer... klinkt wel een beetje als het studentenritme, haha.. ;)
    Zo te lezen ben je inderdaad al aardig gesetteld, leuk hoor!

    Succes met de lastige, grijpgrage kindjes en de Spaanse taal! :)

  • 27 September 2010 - 10:29

    Johan:

    Ik had het al tegen je gezegd, maar bij dat flaneren over de boulevard kan je volgens mij toch beter Pepito thuis laten.

    Groetjes van mij.

  • 27 September 2010 - 19:02

    Oma:

    Dag liset, mooi, nu weten we hoe je dag er in grote lijnen uitziet, heel anders dan in Exloo of Niquaragua.Je houdt dus ook een siesta.Maar ik lees niets over je skeelers, heb je die al uitgeprobeerd ? Je hoeft geen heimwee te hebben naar het weer hier : de hele dag regen en maar 13/14 graden, herfst in Drenthe.Liset, groeten opa/oma.

  • 30 September 2010 - 11:02

    Lulof:

    Hé Liset, je raakt al aardig ingeburgerd lees ik wel.
    Heel veel succes en plezier gewenst in het zuidige spanje. koude groet, de eerste nachtvorstjes dienen zich al aan, chau Lulof.

  • 02 Oktober 2010 - 11:34

    Marjan:

    Achja, tis ook zo gewoon
    au-pair in Spanje, hahaa.
    Nicaracua was een avontuur van 4 mnd en nu een jaar in Spanje is wel zo rustig voor het thuisfront;) Geniet er maar lekker van, kusjes uit het natte exloo

  • 03 Oktober 2010 - 19:32

    Jazmin:

    Heel anders dan je leventje in Nicaragua zeg! Kan me best voorstellen dat het je bevalt en je je draai erin hebt gevonden. Leuk hoor :)

    Succes verder meis
    Liefs x

  • 04 Oktober 2010 - 20:21

    T. Alie :

    Hallo Liset,

    Alweer zes weken ben je daar! En al aardig gewend aan je nieuwe plek, als ik het zo lees.Zie je ook nog veel andere Spaanse mensen buien je familie daar ? Wat mooi toch dat je de taal spreekt.

    Heel veel plezier verder,

    dag !

    Alie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Almerimar

Au-pair in Spanje

Recente Reisverslagen:

04 November 2010

Het laatste verslag vanuit Spanje

26 September 2010

Jaja,, er is nog leven in Spanje! ;)

04 September 2010

Mijn verjaardag

03 September 2010

Even een berichtje

28 Augustus 2010

Bijna is het weer zover!
Liset

Actief sinds 04 Nov. 2009
Verslag gelezen: 315
Totaal aantal bezoekers 61108

Voorgaande reizen:

06 Oktober 2012 - 06 Oktober 2013

Nicaragua & ???

09 September 2011 - 29 Oktober 2011

Midden Amerika!

29 Augustus 2010 - 29 Augustus 2011

Au-pair in Spanje

15 Januari 2010 - 14 Mei 2010

Stage in Nicaragua

Landen bezocht: