Weer ''thuis'' - Reisverslag uit León, Nicaragua van Liset Ameln - WaarBenJij.nu Weer ''thuis'' - Reisverslag uit León, Nicaragua van Liset Ameln - WaarBenJij.nu

Weer ''thuis''

Door: Liset

Blijf op de hoogte en volg Liset

10 Oktober 2011 | Nicaragua, León

Zo,, hier maar weer even een verslagje van ons.

We hebben inmiddels Granada weer verlaten en ik ben weer ''thuis'', wel teverstaan in Leon. Heerlijk om weer terug te zijn in mijn vertrouwde Nicaraguaanse stad..
De eerste 2 nachten hebben we in het hostel ViaVia vertoefd, en de eerste dag gelijk mijn gastgezin maar even opgezocht. Yolanda was heel blij mij te zien, en dacht dat ik vergeten was bij haar langs te komen (ze wist dat ik ergens in september/oktober in Leon zou zijn). Vroeg gelijk of we die avond bij haar kwamen eten en of we nog bij haar gingen slapen. Allebei de uitnodigingen hebben we aangenomen en ik slaap weer als vanouds ''thuis''... alleen nu samen met Mama :)

De 2e dag in Leon heb ik samen met mama mijn stage bezocht. Ik was benieuwd hoe iedereen zou reageren. Maar dat is me niet tegen gevallen. Toen we aankwamen zat het hek opslot, en Glennis, de lerares waar ik stage bij liep stond toevallig buiten. Ik riep haar, en ze schreeuwde iiiiiiii Liset! Zei dat we even moesten wachten, liep naar binnen en schreewde naar Edel, de onderdirectrise: EDEEEELLL!!! Liset is er!!!!!!!!!!, Edel had dat laatste waarschijnlijk niet goed gehoord, kwam naar buiten met de sleutel en schreeuwde ook: aaaaaaaaahhhhh Liset!!! Hoe is het????.. Erg leuk om zo ontvangen te worden, hahaha :D

Even later alle kindjes buiten, Glennis vraagt of ze me nog kennen (natuurlijk niet, haha, is lang geleden), maar kreeg wel een knuffel van bijna iedereen.
Dan komt de kokkin naar buiten.. haar armen in haar zij en schreeuwt net als de anderen mijn naam.. en kreeg een dikke knuffel van haar..

Oi oi oi, zou er zo weer willen werken! Wat leuk om iedereen weer te zien. En wat leuk om mama nou alles te laten zien waar ik al die maanden gezeten heb!

Verder zijn we best vaak naar het strand geweest. Mama heeft onderhand leren reizen in overvolle amerikaanse schoolbussen, en vind dat ook erg leuk elke keer weer, haha.. Alleen die warmte, en de leren bankjes in de bus, is niet zo fijn. Maar goed, aan het strand is het dan wel weer genieten..

Enig nadeel is, de zee.. Zwemmen is haast onmogelijk. De golven zijn erg hoog en de onder stroming is erg sterk. Mama heeft een paar keer de golfen geprobeerd te trotseren, maar is niet gelukt, en is net als bijna iedere buitenlander die dat probeerde, omgevallen, haha.
Ook ik heb 1x geprobeerd te zwemmen, en erin ging wel,, maar eruit,, ooooeff.. kwas blij toen ik er uiteindelijk uit was, en heb besloten er ook niet meer in te gaan, haha. Gelukkig hebben ze ook douches, en kun je toch nog een beetje afkoelen..

Afgelopen weekend hebben we op het strand in een hostel geslapen, lekker relaxen en genieten van alles.
Eenmaal thuis was het helaas weer een beetje met de rust gedaan.. het begon afgelopen nacht ONTZETTEND te regenen. En ik dacht net, zolang ik maar niet nat word vind ik alles prima. En ja hoor, 5 min later zegt mama.. Het regent hierbinnen.. ik word nat!
Dus het bed maar even verschoven.. en de regen lijkt wat af te nemen, maar helaas, even later begint het weer heel haar en word ik nat. Weer het bed maar verschuiven.. Heb een pan opzocht in de keuken en deze maar op de grond gezet, wij lagen nu in ieder geval wel droog, hahahaha.

En nu is het een grijze dag. De eerste dag in Leon dat we nog geen zon gezien hebben. Maar het is ook lekker afgekoeld. Dat is wel even fijn.

Zo en nu weet ik even niets meer te schrijven. Hoop dat jullie hier voorlopig even genoeg aan hebben. Hahahah...

Groetjes van ons!!

PS,, wil Mister Bean zich even bekend maken, onze hersenen raken overwerkt van al dat denken... ;)

  • 10 Oktober 2011 - 16:12

    Judith:

    Haha klinkt echt alsof je weer terug naar huis bent gegaan. Super om te horen dat je het zo naar je zin hebt! VEEL PLEZIER nog!!

  • 10 Oktober 2011 - 16:38

    Tjaard:

    Hey liset!

    Sjonge jonge wat gaaf om je verhalen te lezen. Echt onwijs leuk dat je terug bent in leon en dat je zo leuk ontvangen word. Eigenlijk ben ik ongelofelijk jaloers:-p Geniet er van!!! en voorzichtig!
    Groetjes

  • 10 Oktober 2011 - 17:15

    Clarie:

    Hey Liset!

    Tof om je verhaal te lezen!
    Hopelijk vangen jullie nog een zonnestraal in Leon,wel zo gezellig. ;)

    Enjoy!

    xx

  • 10 Oktober 2011 - 17:48

    Johan:

    Hier zat ik nou op te wachten.
    Eigenlijk had ik het al voorspeld. Liset zit eerder in Leon als gedacht. Spannend zal het dus wel niet meer worden, dus nog en leuke vakantie gewenst en doe de groeten aan Yolanda van mij.

  • 10 Oktober 2011 - 20:36

    Annelies:

    Dag Dames

    Als ik het goed begrijp zijn jullie nu aan het uitrusten van alle avonturen
    of gaan jullie vanuit Leon ook nog dingen doen?
    Maar al met al is het allemaal natuurlijk wel vet gaaf < even in de termen van de kinderen te spreken>
    Ik zou zo zeggen geniet toch maar van het weer want hier is het echt herfst!!!!!!
    Nog veel pezier

  • 11 Oktober 2011 - 16:44

    Oma:

    Dag Marjan en Liset.Wat een warm onthaal kreeg je op je ouwe werkplek,
    Liset.Dat dat een goed gevoel geeft kan ik begrijpen.Marjan had jij je 't zo voorgesteld. En..hoe is het met je spaans,je hoort nu de hele dag niet anders, We wensen jullie nog een plezierige vervolg van de vakantie.
    De hartelijke groeten van ons en nog speciaal van tante Hanna,opa/oma

  • 14 Oktober 2011 - 19:58

    Bettiena:

    Leuk om weer wat te lezen!!! Ik wens jullie nog heel veel plezier daar overver, erg leuk voor je, Liset dat iedereen je nog herkent........wij vertekken zondag naar Zuid Afrika en wel naar Kaapstad, maar dat is lang niet zo avontuurlijk als jullie reis!!!! Geniet nog lekker van alles!!!!!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Liset

Actief sinds 04 Nov. 2009
Verslag gelezen: 223
Totaal aantal bezoekers 61125

Voorgaande reizen:

06 Oktober 2012 - 06 Oktober 2013

Nicaragua & ???

09 September 2011 - 29 Oktober 2011

Midden Amerika!

29 Augustus 2010 - 29 Augustus 2011

Au-pair in Spanje

15 Januari 2010 - 14 Mei 2010

Stage in Nicaragua

Landen bezocht: