Druk bezig met de voorbereiding! - Reisverslag uit Exloo, Nederland van Liset Ameln - WaarBenJij.nu Druk bezig met de voorbereiding! - Reisverslag uit Exloo, Nederland van Liset Ameln - WaarBenJij.nu

Druk bezig met de voorbereiding!

Door: Liset

Blijf op de hoogte en volg Liset

07 December 2009 | Nederland, Exloo

Hee mensen!

De voorbereidingen zijn in volle gang! Maar dat mag dan ook wel, want over 39 dagen vertrek ik al! :D

Oeh heb er zo'n zin in!

Het weekend van 21 & 22 november was er een trainingsweekend van stichting 'Do you care'. Tijdens dit weekend heb ik alle andere studenten ontmoet en zoals het nu lijkt is het een hele gezellige groep!
Tijdens dit weekend hebben we het over verschillende dingen gehad, zoals; cultuur, cultuurverschillen, cultuurshock en de geschiedenis van Nicaragua. We werden met deze informatie weer even met beide benen op de grond gezet. We hebben een filmpje gezien waar de kinderen op de vuilnisbult op zoek zijn naar spullen die ze weer kunnen verkopen. Dit grijpt me al aan wanneer ik het op tv zie, maar straks ga ik het in het echt zien. Ik ben dan ook heel benieuwd hoe ik daar op ga reageren.

We hebben tijdens het weekend ook veel spelletjes gedaan. Dit om te ervaren hoe het is als je niet met elkaar kunt communiceren (door de taalbarriere). Dit was vooral heel erg grappig en we hebben dan ook veel gelachen.

De laatste paar uur van het weekend kwam er een gastspreker op bezoek. Dit was een man die in Leon (de stad waar ik straks 4 maanden zit) is opgegroeid en er dus veel info over kon geven. Hij woonde nu sinds 2 jaar in Nederland met zijn Nederlandse vrouw. Hij vertelde hele leuke dingen en heeft ons ook nog even weer duidelijk gemaakt dat we het niet over politiekezaken moeten gaan hebben. Ook vertelde hij zijn eigen ervaringen over de cultuurverschillen die hij heeft meegemaakt toen hij in Nederland kwam wonen. Dit was heel erg interessant!

Maar goed,

Ik heb nu alle vaccinaties achter de rug, en ben nu begonnen met de inzamelingsacties.
Volgende week maandag ga ik een presentatie geven op de basisschool hier in het dorp. In groep 8, en dan ga ik ze vragen om allerlei knutselspulletjes en speelgoed te verzamelen zodat ik dat mee kan nemen naar Nicaragua.
Ook ben ik nog bezig met een geldinzamelingsactie maar daar vertel ik later nog wel meer over!

nou, dit was het wel weer volgens mij..
tot het volgende verslag! ;)

liefss

  • 03 Januari 2010 - 15:06

    Sanne:

    Hey Liset!

    Heb nog een keer voor mij het rekeningnummer en de naam waar ik geld op over kan maken?

    Groetjes Sanne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Exloo

Stage in Nicaragua

Recente Reisverslagen:

13 Mei 2010

Het laatste verslag!

02 Mei 2010

Verslag van Paps..

07 April 2010

Corn Island & Bluefields....

18 Maart 2010

Even een 'berichtJE" ;)

01 Maart 2010

Wat vliegt de tijd!
Liset

Actief sinds 04 Nov. 2009
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 61115

Voorgaande reizen:

06 Oktober 2012 - 06 Oktober 2013

Nicaragua & ???

09 September 2011 - 29 Oktober 2011

Midden Amerika!

29 Augustus 2010 - 29 Augustus 2011

Au-pair in Spanje

15 Januari 2010 - 14 Mei 2010

Stage in Nicaragua

Landen bezocht: