Een kort verslagje - Reisverslag uit León, Nicaragua van Liset Ameln - WaarBenJij.nu Een kort verslagje - Reisverslag uit León, Nicaragua van Liset Ameln - WaarBenJij.nu

Een kort verslagje

Door: Liset

Blijf op de hoogte en volg Liset

12 Februari 2010 | Nicaragua, León

Hola!

Hier zit je dan, zwetend achter je laptopje aan de keukentafel. Jeetje wat is het warm, of ligt het aan mij?? (sorry jongens, wil jullie niet jaloers maken, nu jullie het zo zwaar hebben in die kou daar! :P)
Denk dat het komt omdat we in een heerlijk, ijskoude geaircondichened 'Hollywood Pizza' hebben gezeten vanmiddag. Had niet gedacht in Nicaragua nog kippenvel te krijgen. Maar goed, de airco heeft het dus goed voor elkaar gekregen. De helft van de tijd zat ik met kippenvel. En nu heb ik het snik heet! Haha!
Maar goed, we zaten dus in Hollywood Pizza om 'Valentijnsdag' te vieren met alle leraren en studenten. Ongeveer 2 weken geleden hebben we loodjes getrokken en konden we elke dag, tijdens de Spaanse lessen in de pauze een kleinigheidje kopen. Een lolly van 1 Cordoba, of een zakje chips van 2 Cordoba.
Ook moesten we voor onze amigo secreto een cadeau van 150 Cordoba kopen. Deze hebben we vandaag aan elkaar gegeven. Wel een grappige manier om Valentijnsdag te vieren trouwens.

Verder hebben we afgelopen woensdag onze laatste tour met Vapues Tours gehad. Deze keer gingen we naar Juan Venado Island. Dit is een plek waar zoet en zout water bij elkaar komt, en waardoor er Mangrove bomen groeien. Heel erg mooi om te zien.
We gingen hier met een boot doorheen, en zagen regelmatig joekels van vissen omhoog springen. Ook heb ik hier wilde Krokodillen gezien. Niet heel groot, maar wel echt in het wild, haha. Echt leuk. Dan zette onze schipper de motor weer uit omdat hij een krokodil zag, wij zoeken en zoeken. En uiteindelijk zag je hem dan in het water liggen. De ogen uit het water en een puntje van de snuit. Echt mooi.

Na de tocht tussen de mangrove bossen door, kwamen we bij een strand, er was niemand, en dat gaf echt een 'onbewoond' eiland gevoel.
Nadat we een stukje op het strand gelopen hadden, mochten we in het 'veilige' gebied gaan zwemmen. Wel moesten we uitkijken voor de stroming, die kon erg sterk zijn.
Na deze heerlijke verkoeling kregen we vlak voordat we de boot weer opgingen nog wat drinken. En tijdens deze drink pauze, werd iedereen lek gestoken door de muggen! Ook ik, (die in de afgelopen 4 week, nauwelijks geprikt is en zonder klamboe slaapt,) ben lek gestoken.

Toen iedereen zn drinken ophad, moesten we snel weer naar de boten. Het begon namelijk al donker te worden.
Iedereen verdelen in 2 boten, zodat we sneller kunnen varen!
En dat vond ik gaaf, vaar je daar, tussen de mangrove bomen, af en toe langzaam varend om naar een krokodil te kijken, onder de sterrenhemel. Echt Super!

Vervolgens weer met ze allen in de bus, en onder het gezang van allerlei Nederlandse (kinder) liedjes rijden we weer terug naar León.

Aangekomen in León in een sneltreinvaart naar huis, en douchen en op naar Lieke. Om samen met de taxi naar het restaurant Mediteraneo te gaan. Hier hebben we heerlijk gegeten!

Voor de rest heb ik niet heel veel meer te vertellen. A.s maandag ga ik beginnen op mijn stage plek 'Los Ositos'. Daar heb ik ontzettend veel zin in, en ben benieuwd hoe het daar in zijn werk gaat!
Zal volgende week wel even laten weten, hoe mijn eerste week is gegaan!

Hasta Luego!

  • 14 Februari 2010 - 16:45

    Johan:

    Hey Liset. We hebben weer genoten van je "kort" verslag en de foto's verklaren veel zoals zonnebrandcreme en zo... de krokodil op de foto is echter niet te vinden... Ik denk dat de zaak daar zelf maar kom onderzoeken. Waarschijnlijk 2e helft april.

  • 14 Februari 2010 - 18:40

    Judith:

    Het stukje van de krokodillen wist ik al natuurlijk, maar de rest is ook super tof!! Wacht op je volgende verslag! =D

  • 14 Februari 2010 - 19:50

    Mandy:

    of ik heb vandaag erg veel gezopen :$, of ik zie geen krokodil op je foto....

    wij hebben hier alleen maar kippenvel, en jij hebt 1 dag kippenvel. nier eerlijk. ik denk dat ik ook maar even daar naar toe moet komen omdat : 1. het is er veel warmer en 2. de verhalen klinken naar leuk leuk en naar jaloezie van mandy!

    kussss (L)

  • 16 Februari 2010 - 17:42

    Kaya:

    lieset je bent heel lief

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nicaragua, León

Stage in Nicaragua

Recente Reisverslagen:

13 Mei 2010

Het laatste verslag!

02 Mei 2010

Verslag van Paps..

07 April 2010

Corn Island & Bluefields....

18 Maart 2010

Even een 'berichtJE" ;)

01 Maart 2010

Wat vliegt de tijd!
Liset

Actief sinds 04 Nov. 2009
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 61111

Voorgaande reizen:

06 Oktober 2012 - 06 Oktober 2013

Nicaragua & ???

09 September 2011 - 29 Oktober 2011

Midden Amerika!

29 Augustus 2010 - 29 Augustus 2011

Au-pair in Spanje

15 Januari 2010 - 14 Mei 2010

Stage in Nicaragua

Landen bezocht: