Aapjes kijken in Boquete - Reisverslag uit Boquete, Panama van Liset Ameln - WaarBenJij.nu Aapjes kijken in Boquete - Reisverslag uit Boquete, Panama van Liset Ameln - WaarBenJij.nu

Aapjes kijken in Boquete

Door: Liset

Blijf op de hoogte en volg Liset

16 September 2011 | Panama, Boquete

Er is al weer zoveel gebeurd dat we nu ons volgende verslag alweer typen.
Onze laatste dag in Panama, very hot en maar wachten op emailtjes van Bamba experience. die onze buspas regelt, we wilden heel graag beginnen maar pas om 7 uur savonds kwam de reaktie dat we om kwart voor elf vertokken met de bus naar David.Op dat hele grote busstation vol met mensen raakten we een beetje in panniek, maar gelukkig konden wij als allerlaatste inchecken in de nachtbus naar David, 8 u rijden in een hele koude bus door de airco. Om 5.00 smorgens werden we gedropt in David, wat nu...... iedereen sliep nog!!! Na een uur wachten op een leeg busstation kwam het leven op gang en kwamen wij op het lumineuze idee de bus te pakken naar onze volgende plaats. Zo haddeen wij twee vliegen in een klap. Liset wil graag langer in Nicaragua doorbrengen en wij hadden nog een uur wat te doen. Wat we zagen beviel ons wel, vlgns Liset was het zoals in Nicaragua, het voelde dus als thuiskomen. En doordat we opgepikt werden door een hele aardige mevrouw met een hostel, konden we om half 9 in ons bedje kruipen In Boquete.
Daar hebben we lekker gerelaxed, in de hangmat met een wijntje erbij, het ligt wel hoog in de bergen, waardoor het niet zo heet is en..... het regent..... al een paar uur, hahaaa. Vanmorgen zijn we met een gids opzoek geweest naar aapjes in het Nationaal Park van Panama, 14000 hectare..
De gids zei gelijk, olala vaak is het vele uren lopen en niks zien,..... maar we hadden geluk !!!! Al na een uur zagen we drie apen, hoog in de bomen. Van de gids kregen we gelijk een dikke smok, hij was zo blij dat ze zich lieten zien. Uiteindelijk zijn we naar een heel mooi punt geklommen (was erg stijl :P) en daar hebben we genoten van het uitzicht, het heerlijke fruit dat onze gids had meegenomen. En op de terug weg zagen we op dezelfde plek wel een stuk of zeven apen + 2 kleintjesm, dus onze dag is helemaal goed !!!!! APEN IN HET wILD. Liset is in Nicaragua op zoek geweest naar apen en heeft ze niet gevonden en nu al naar een uur. Ze is helemaal in de wolken letterlijk en figuurlijk, hahaa. De foto's volgen nog ze kan ze hier niet op de computer zetten.

Groetjes Liset en Marjan
vanuit het mooie Boquete

en dan nog even een reaktie van mij Marjan, hoe ik het beleef hier...
Er is zoveel gebeurd in zo korte tijd dat ik het nauwelijks kan bevatten. New York vond ik erg bijzonder, dat komt mede namens elf september, denk ik. Panama City vond ik erg heet.... al dat getoeter, naar ons??? of naar elkaar, hahaa. Het hostel was wel erg gezellig. Maar voel me toch meer thuis in Boquete, de mensen zijn daar wat gemoedelijker.
Ik heb het idee dat Panama rijker is dan Nicaragua, het is wat armoediger en in de kleine ¨huisjes¨/containers leven de indianen, ze werken op de plantages. Maar het is geen cultuurschok voor mij....... hoe dat kan weet ik niet, ik had het wel verwacht??? Als ik er de tijd voor krijg zal ik hier over nadenken, hahaa.
Morgen 8 uur worden we opgepikt door Bamba expresse en gaan we naar Bocas de Torro, Beautiful with lovely beaches.

  • 17 September 2011 - 06:28

    Johan:

    Toch wel speciaal... Reizen met Liset.
    Je beleeft andere dingen dan waar je normaal voor zou kiezen. Mag ik de volgende keer mee?

  • 17 September 2011 - 08:24

    Opa:

    Wat een belevenissen in korte tijd, geniet er van ! Groeten oma en opa.

  • 17 September 2011 - 09:20

    Roeleke:

    Wat een avontuur weer! Geweldig. Mail me maar even het adres in Bocas de Torro. Lovely beaches lijkt me ook wel wat, dan kom ik er aan! ;-)

    Liefs,
    Roeleke

  • 17 September 2011 - 11:25

    Annelies:


    Het lijkt mij ook heerlijk zo even helemaal wat anders.
    Jullie reizen ook wel wat af zeg
    vliegtuigen vliegvelden busstation,s en bussen, je moet er wel wat voor over hebben.Maar dan daar krijg je dus wel wat voor terug.
    we lezen graag jullie verdere avonturen.
    Gr Annelies

  • 17 September 2011 - 20:54

    Annet:

    Snap dat je het nauwelijks kunt bevatten Marjan, zoveel indrukken, zoveel nieuwe dingen om je heen. Reizen met je dochter, toch wel heel speciaal.
    Vind het leuk om zo toch ook een klein beetje mee te beleven, ben nieuwsgierig naar de foto's.
    Geniet vd lovely beaches

  • 18 September 2011 - 09:09

    Herman En Karin:

    Hallo Liset en Marjan.
    Het net doet het even, gelijk gebruik van maken. We zijn blij dat het zo fijn gaat met jullie. Wat weer mooie verhalen over alles op jullie weg. Blijf genieten.
    Hier gaat alles erg goed, we hopen volgende week gebeld te worden door de makelaar,.........misschien.....wie weet met goed nieuws. We wensen jullie een hele fijne tijd toe en wie weet, tot de volgende goede verbinding.
    Liefs en groeten van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Liset

Actief sinds 04 Nov. 2009
Verslag gelezen: 242
Totaal aantal bezoekers 61128

Voorgaande reizen:

06 Oktober 2012 - 06 Oktober 2013

Nicaragua & ???

09 September 2011 - 29 Oktober 2011

Midden Amerika!

29 Augustus 2010 - 29 Augustus 2011

Au-pair in Spanje

15 Januari 2010 - 14 Mei 2010

Stage in Nicaragua

Landen bezocht: